Filtruj według

Rodzaj silnika (Oleje silnikowe)
Filtruj

Oleje do silnika zaburtowego - Yamaha, Mercury, Suzuki

Silniki w łodziach są narażone na zupełnie inne warunki niż silniki w autach. Wybierając olej do silników benzynowych zaburtowych, trzeba więc skierować uwagę na produkty przystosowane właśnie do środowiska wodnego. Żywotność silnika zaburtowego w dużej mierze zależy właśnie od jakości i systematycznej wymiany oleju. Do silnika potrzebny jest jednak nie tylko olej silnikowy, ale także przekładniowy. Zainwestuj w oleje przekładniowe i silnikowe od zaufanych producentów – znajdziesz je w Boatshop.

Rodzaje olejów do silników zaburtowych w Boatshop


Jaki olej do silnika zaburtowego Mercury, a jaki olej do silnika zaburtowego Suzuki czy Hondy? Niezależnie od producenta silnika odpowiedź jest zawsze taka sama – produkt rekomendowany dla marki i modelu Twojego silnika. W Boatshop znajdziesz mieszanki przystosowane dla jednostek napędowych takich marek jak:

  • Mercury,
  • Mercruiser,
  • Suzuki,
  • Honda,
  • Sea-Doo,
  • Johnson Evinrude.

W naszym asortymencie mamy m.in. olej Quicksilver (olej do silnika Mercury, Mercruiser), Yamalube (olej do silnika zaburtowego Yamaha), XPS do produktów BRP czy Ecstar do silników Suzuki. Znajdziesz tu olej syntetyczny, półsyntetyczny i oleje mineralne – zarówno do silników dwusuwowych, jak i silników czterosuwowych; do stosowania w codziennej, standardowej eksploatacji, a także do nadzwyczajnej ochrony w ekstremalnych warunkach; o pojemności 1 lub 4 l; dla silników zaburtowych o małej i dużej mocy. Zwróćmy też uwagę na oleje syntetyczne EVINRUDE przeznaczone specjalnie do silników zaburtowych ze wtryskiem oleju.

Dobry olej do silników zaburtowych, czyli jaki?


Należy tu wyróżnić dwa rodzaje olejów do silników zaburtowych. Jeden z nich to olej przekładniowy. Odpowiada on za smarowanie elementów przekładni – dolnej części silnika w przypadku silników zaburtowych, dla modeli stacjonarnych jest to tzw. zetka. Drugi typ to olej silnikowy – odpowiadający za smarowanie samego silnika – czyli „serca”.

Jeśli wybieramy np. olej przekładniowy, przede wszystkim dobieramy do rodzaju przekładni. Ponadto warto zwrócić uwagę, czy spełnia on kilka funkcji, bez których jednostka napędowa nie mogłaby prawidłowo działać. Specjalnie zaprojektowany dla środowiska wodnego, dobry olej do silników zaburtowych przede wszystkim:

  • zapobiega korozji;
  • zapewnia smarowanie elementów ruchomych silnika;
  • zapobiega zużyciu;
  • uodparnia silnik na wysokie obciążenia i tym samym zwiększa jego żywotność;
  • ma odpowiednią lepkość;
  • umożliwia łatwy rozruch silnika w niskiej temperaturze;
  • ma w składzie pierwiastki podwyższające poziom ochrony silnika i zwiększające jego wydajność;
  • eliminuje osady z silnika;
  • obniża zadymienie.

Olej wymieniamy zwykle po zakończeniu sezonu lub też, w przypadku intensywnej eksploatacji, po około 100 godzinach pracy silnika.

Jeśli nie wiesz, jaki olej wybrać do danego rodzaju silnika, skontaktuj się z nami – w Boatshop wiemy, jak zadbać o silniki zaburtowe i przystosować je nawet do ekstremalnych warunków.