
BATERIA DO SILNIKA TORQEEDO TRAVEL BATTERY UL
Lekki i przenośny: bezemisyjny, lekki i łatwy w obsłudze, ważący zaledwie 11,6 kg (25,5 funta).
Małe gabaryty, niska cena, cicha praca, łatwość montażu, komfort i niskie koszty eksploatacji czy ekologiczność: silnik elektryczny do łodzi to dobra alternatywa tradycyjnego modelu spalinowego. W Boastshop.pl przygotowaliśmy nowoczesne silniki elektryczne do łodzi od firmy ePropulsion czy Motorguide, które spełniają wysokie wymagania użytkowników i dzięki dobrym parametrom dorównują możliwościom klasycznym silnikom spalinowym. Różne właściwości, funkcje i kilka półek cenowych – znajdziesz u nas silnik na miarę potrzeb, oczekiwań i portfela.
Lekki i przenośny: bezemisyjny, lekki i łatwy w obsłudze, ważący zaledwie 11,6 kg (25,5 funta).
Seria Navy jest podstawą elektrycznych silników zaburtowych ePropulsion.
Trwałe i mocne silniki.
Lekki i przenośny: bezemisyjny, lekki i łatwy w obsłudze, ważący zaledwie 11,6 kg (25,5 funta).
Nowość 2024 roku, bateria XP marki Torqeedo dedykowana do zaburtowych silników elektrycznych z serii Travel oraz Travel XP.
Większa łódź? Bardziej wymagające warunki? Spójrz na nowy silnik zaburtowy Torqeedo Travel XP stanowi serce zespołu napędowego i dzięki o 25% większemu ciągowi niż Travel ma siłę, aby wykonać swoje zadanie!
Seria Navy jest podstawą elektrycznych silników zaburtowych ePropulsion.
Są to trwałe i mocne silniki.
ePropulsion Spirit 1.0 Plus jest ulepszoną wersją znanego i cenionego silnika Spirit 1.0!
Świetnie nadaje się do pontonów i łodzi.
Ładowarka do silnika Epropulsion Spirit 1.0 Plus.
Ładowarka do silnika Epropulsion Spirit 1.0 Plus.
Ładowarka do silnika EPropulsion serii E.
Wybierając silnik elektryczny do łodzi, w pierwszym kroku warto sprawdzić podany w jego specyfikacji maksymalny ciężar jednostki. Bardzo ważna jest też długość i szerokość łodzi (która wpływa na jej opór), typ zbiornika i warunki na nim panujące oraz realia pogodowe. Biorąc wszystkie te dane pod uwagę, należy dopasować moc (W, KM, HP) oraz uciąg (Lbs) silnika – w wielu poradnikach żeglarskich znajdziesz praktyczne zestawienia i porównania. Dodaj do mocy odrobinę „zapasu”, który wykorzystasz przy silniejszym wietrze lub większej liczbie pasażerów.
Zawsze należy również sprawdzić maksymalną moc silnika podaną na tabliczce znamionowej łodzi – tej wartości nie powinno się przekraczać, bo może to doprowadzić do uszkodzenia pawęży.
Standardowe napięcie silnika elektrycznego to 12 V, ale w przypadku dużych łodzi, o szerokości powyżej 180 cm, warto zastanowić się nad silnikiem 24 V.
Warto wiedzieć, że nowoczesne silniki elektryczne dorównują dzisiaj mocą wielu silnikom spalinowym, np. ePropulsion Spirit 1.0 Plus ma moc 1 KW, czyli 3 HP, lecz dodatkowo jeszcze możliwość podłączenia zewnętrznej baterii o napięciu znamionowym 48 V. Silniki elektryczne dużej mocy mają nawet 9 KM.
Silniki elektryczne najczęściej wykorzystuje się na niedużych jednostkach pływających, takich jak ponton, mała łódź lub jacht. Jest to najlepsze rozwiązanie przede wszystkim dla wędkarzy – ze względu na cichą pracę urządzenia. W porównaniu z silnikiem spalinowym ten elektryczny wydaje się niemal bezgłośny. Naturalnie ze względu na tę cechę silniki elektryczne wybierają nie tylko wędkarze, ale też wszyscy, którym zależy na ciszy i spokoju rejsów.
Silniki elektryczne są też jedynym możliwym typem napędu na niektórych akwenach, na których zabrania się używania modeli spalinowych: warto więc przed wyruszeniem w rejs sprawdzić wymagania na danym zbiorniku, by kupić odpowiedni produkt.
Silnik elektryczny dobrze sprawdza się również dla osób początkujących – nie wymaga skomplikowanego montażu oraz troszczenia się o paliwo, olej i chłodzenie. Jest to genialne rozwiązanie także dla żaglówek, które to wspomaganie wykorzystują wyłącznie do manewrowania w porcie czy w kilku innych sytuacjach. A ze względu na małe gabaryty i niską wagę z silnika elektrycznego chętnie robią użytek właściciele rekreacyjnych pontonów.
Silniki elektryczne do łodzi zwykle są wyposażone w uniwersalne mocowanie do pawęży: wystarczy założyć sprzęt na pawęż i dokręcić kilka śrub. A kolejno należy ustalić głębokość silnika, tak żeby górna część śruby znalazła się co najmniej 2 cm poniżej linii dna łodzi (gdyż śruba nie powinna zaciągać powietrza z powierzchni wody), i dokręcić zabezpieczenie na blokadzie głębokości. W ostatnim kroku trzeba ustawić kąt natarcia silnika – jego kolumna powinna być umiejscowiona względem powierzchni wody pod kątem 90°. Cały proces trwa maksymalnie kilka minut.
Silniki elektryczne są dość intuicyjne w obsłudze – wystarczy zapoznać się z instrukcją. Sterujemy nimi zazwyczaj za pomocą rumpla i przełącznika biegów. Należy pamiętać, aby biegi zmieniać zgodnie z numeracją, pojedynczo i nie za szybko (pomijanie biegów może prowadzić do szybszego zużycia się przełącznika). Zamiast przełącznika biegów w niektórych nowoczesnych silnikach spotkamy się też z maximizerem, czyli z urządzeniem do płynnej regulacji obrotów silnika, które umożliwia precyzyjne ustawienie prędkości.
Podczas pierwszego użycia warto też dobrze wsłuchać się w dźwięki wydawane przez silnik: ucząc się ich, później wyłapiemy nieprawidłowości w jego pracy, spowodowane np. wkręceniem się wodorostów w śrubę lub nawinięciem żyłki na oś silnika. Silnika nie powinno się też od razu wyciągać z wody po zatrzymaniu łodzi: należy odczekać chwilę, aby urządzenie się ochłodziło.
Dużą zaletą silników elektrycznych do łodzi jest również aspekt ekologiczny – nie emitują szkodliwych związków czy hałasu, dzięki czemu są przyjaźniejsze dla zwierząt mieszkających w zbiornikach wodnych i w ich okolicach. Należy jednak pamiętać, że mały czterosuwowy silnik spalinowy do łodzi spala symboliczną ilość paliwa, a z kolei bateria silnika elektrycznego po zużyciu wymaga utylizacji – w pewien sposób wpływ obu modeli na środowisko może się więc nawet zrównoważyć.
W naszej ofercie stawiamy przede wszystkim na dwóch najbardziej cenionych i rozpoznawalnych producentów silników elektrycznych do jachtów, firmy MotorGuide i ePropulsion. Obie marki zapewniają swoim urządzeniom świetne parametry, proponują bogatą paletę modeli dopasowaną do wielu różnych potrzeb i wprowadzają nowoczesne rozwiązania, takie jak np. sterowanie pilotem, ładowanie baterii panelem solarnym czy hydrogenerator, który odzyskuje energię z wiatru i prądów wodnych – oszczędzając moc akumulatora.
Zasięg silnika elektrycznego wynika z wielu kwestii, w tym z pojemności baterii oraz poboru mocy, ale także sposobu czy warunków użytkowania napędu. Standardowo naładowana w pełni bateria działa kilka godzin, a niektórzy producenci deklarują dzisiaj zasięg na poziomie 30-40 km przy ergonomicznej prędkości. Akumulator do silnika często kupuje się oddzielnie, ale część firm jak np. ePropulsion dołącza do silników nowoczesne, praktyczne baterie litowo-polimerowe z wygodnym portem do ładowania i dodatkowymi zabezpieczeniami (to np. specjalna konstrukcji baterii, która zapobiega jej utonięciu po przypadkowym wpadnięciu do wody).
Dobry silnik elektryczny do pontonu i małej łodzi kosztuje od 1000 złotych, w przypadku większych jednostek koszt zwiększa się do kilku tysięcy.
Najnowocześniejsze silniki elektryczne do jachtów (wraz z bateriami) kosztują nieco powyżej 10 tysięcy złotych. Jednak myśląc o kosztach, warto wziąć pod uwagę także te, które odpadają w przypadku silnika elektrycznego – kosztowne serwisowanie oraz eksploatację (wymiana płynów czy tankowanie). Ładując baterię silnika nocą czy też korzystając z rozwiązań takich jak panele solarne lub systemy odzysku energii, koszt użytkowania silnika elektrycznego obniża się do symbolicznych wydatków.
Zachęcamy do kontaktu ze specjalistami Boatshop.pl – opowiemy więcej o nowych rozwiązaniach, doradzimy w wyborze modelu silnika i pomożemy dopasować jego parametry do jednostki, potrzeb i oczekiwań.