
SILNIK ELEKTRYCZNY MERCURY AVATOR 7.5E SH + PONTON AIRDECK 320
Zestaw Mercury Avator 7.5e SH + Ponton Airdeck 320 – Moc, mobilność i komfort!
Małe gabaryty, atrakcyjna cena, cicha praca, łatwy montaż, komfort użytkowania, niskie koszty eksploatacji oraz ekologiczność – silnik elektryczny do łodzi to doskonała alternatywa dla tradycyjnych modeli spalinowych. W Boastshop oferujemy nowoczesne silniki elektryczne renomowanych marek, takich jak ePropulsion czy Motorguide, które spełniają najwyższe wymagania użytkowników. Dzięki doskonałym parametrom dorównują one klasycznym silnikom spalinowym. Oferujemy szeroki wybór modeli o różnych funkcjach i w różnych przedziałach cenowych, aby każdy znalazł rozwiązanie idealnie dopasowane do swoich potrzeb i budżetu.
Zestaw Mercury Avator 7.5e SH + Ponton Airdeck 320 – Moc, mobilność i komfort!
Większa łódź? Bardziej wymagające warunki? Spójrz na nowy silnik zaburtowy Torqeedo Travel XP stanowi serce zespołu napędowego i dzięki o 25% większemu ciągowi niż Travel ma siłę, aby wykonać swoje zadanie!
Seria Navy jest podstawą elektrycznych silników zaburtowych ePropulsion.
Seria Navy jest podstawą elektrycznych silników zaburtowych ePropulsion.
Trwałe i mocne silniki.
Lekki i przenośny: bezemisyjny, lekki i łatwy w obsłudze, ważący zaledwie 11,6 kg (25,5 funta).
Nowość 2024 roku, bateria XP marki Torqeedo dedykowana do zaburtowych silników elektrycznych z serii Travel oraz Travel XP.
Lekki i przenośny: bezemisyjny, lekki i łatwy w obsłudze, ważący zaledwie 11,6 kg (25,5 funta).
Są to trwałe i mocne silniki.
Zestaw Mercury Avator 7.5e SH + Ponton Airdeck 300 – Moc, mobilność i komfort!
ePropulsion Spirit 1.0 Plus jest ulepszoną wersją znanego i cenionego silnika Spirit 1.0!
Świetnie nadaje się do pontonów i łodzi.
Dodatkowe akcesorium do połączenia komunikacyjnego ESSA.
Wybierając silnik elektryczny do łodzi, w pierwszym kroku warto sprawdzić podany w jego specyfikacji maksymalny ciężar jednostki. Bardzo ważna jest też długość i szerokość łodzi (która wpływa na jej opór), typ zbiornika i warunki na nim panujące oraz realia pogodowe. Biorąc wszystkie te dane pod uwagę, należy dopasować moc (W, KM, HP) oraz uciąg (Lbs) silnika – w wielu poradnikach żeglarskich znajdziesz praktyczne zestawienia i porównania. Dodaj do mocy odrobinę „zapasu”, który wykorzystasz przy silniejszym wietrze lub większej liczbie pasażerów.
Zawsze należy również sprawdzić maksymalną moc silnika podaną na tabliczce znamionowej łodzi – tej wartości nie powinno się przekraczać, bo może to doprowadzić do uszkodzenia pawęży. Standardowe napięcie silnika elektrycznego do łodzi to 12 V, ale w przypadku dużych łodzi, o szerokości powyżej 180 cm, warto zastanowić się nad silnikiem 24 V.
Warto wiedzieć, że nowoczesne silniki elektryczne dorównują dzisiaj mocą wielu silnikom spalinowym, np. oferowany przez nas ePropulsion Spirit 1.0 Plus ma moc 1 KW, czyli 3 HP, lecz dodatkowo jeszcze możliwość podłączenia zewnętrznej baterii o napięciu znamionowym 48 V. Silniki elektryczne do łodzi dużej mocy mają nawet 9 KM.
W naszej ofercie stawiamy przede wszystkim na dwóch najbardziej cenionych i rozpoznawalnych producentów silników elektrycznych do jachtów, firmy MotorGuide i ePropulsion. Obie marki zapewniają swoim urządzeniom świetne parametry, proponują szeroki wybór silników elektrycznych zaburtowych dostosowany do wielu różnych potrzeb i wprowadzają nowoczesne rozwiązania, takie jak np. sterowanie pilotem, ładowarka solarna czy możliwość podłączenia hydrogeneratora, który odzyskuje energię z wiatru i prądów wodnych – oszczędzając moc akumulatora. W ofercie mamy również charakteryzujące się lekką wagą silniki marki Torqeedo.
Dobre silniki elektryczne do pontonów i małej łodzi kosztują od 1000 złotych, w przypadku większych produktów zakres cen zwiększa się do kilku tysięcy.
Najnowocześniejsze silniki elektryczne do jachtów (wraz z bateriami) kosztują nieco powyżej 10 tysięcy złotych. Jednak myśląc o kosztach, warto wziąć pod uwagę także te, które odpadają w przypadku silnika elektrycznego – kosztowne serwisowanie oraz eksploatację (wymiana płynów czy tankowanie). Ładując baterię silnika nocą czy też korzystając z rozwiązań takich jak panele solarne lub systemy odzysku energii, koszt użytkowania silnika elektrycznego obniża się do symbolicznych wydatków.
Silniki elektryczne najczęściej wykorzystuje się na niedużych jednostkach pływających, takich jak ponton, mała łódź lub jacht. Jest to idealne i wydajne rozwiązanie przede wszystkim do wędkowania – ze względu na cichą pracę urządzenia. W porównaniu z silnikiem spalinowym ten elektryczny silnik zaburtowy wydaje się niemal bezgłośny. Naturalnie ze względu na tę cechę silniki elektryczne do łodzi wybierają nie tylko wędkarze, ale też wszyscy, którym zależy na ciszy i spokoju rejsów.
Silniki elektryczne do łodzi wędkarskich są też jedynym możliwym typem napędu elektrycznego na niektórych akwenach, na których zabrania się używania modeli spalinowych: warto więc przed wyruszeniem w rejs sprawdzić wymagania na danym zbiorniku, by kupić odpowiedni silnik elektryczny.
Silnik elektryczny do łódki dobrze sprawdza się również dla osób początkujących – nie wymaga skomplikowanego montażu oraz troszczenia się o paliwo, olej i chłodzenie. Takie rozwiązanie świetnie nadaje się także dla żaglówek, które to wspomaganie wykorzystują wyłącznie do manewrowania w porcie czy w kilku innych sytuacjach. A ze względu na małe gabaryty i lekki ciężar z silnika elektrycznego do pontonu chętnie robią użytek właściciele rekreacyjnych pontonów.
Silniki elektryczne zaburtowe zwykle są wyposażone w uniwersalne mocowanie do pawęży: wystarczy założyć sprzęt na pawęż i dokręcić kilka śrub. A kolejno należy ustalić głębokość silnika, tak żeby górna część śruby znalazła się co najmniej 2 cm poniżej linii dna łodzi (gdyż śruba nie powinna zaciągać powietrza z powierzchni wody), i dokręcić zabezpieczenie na blokadzie głębokości. W ostatnim kroku trzeba ustawić kąt natarcia silnika – jego kolumna powinna być umiejscowiona względem powierzchni wody pod kątem 90°. Cały proces trwa maksymalnie kilka minut.
Silniki elektryczne zaburtowe są dość intuicyjne w obsłudze – wystarczy zapoznać się z instrukcją. Sterujemy nimi zazwyczaj za pomocą rumpla i przełącznika biegów. Należy pamiętać, aby biegi zmieniać zgodnie z numeracją, pojedynczo i nie za szybko (pomijanie biegów może prowadzić do szybszego zużycia się przełącznika). Zamiast przełącznika biegów w niektórych nowoczesnych silnikach spotkamy się też z maximizerem, czyli z urządzeniem do płynnej regulacji obrotów silnika, które umożliwia precyzyjne ustawienie prędkości.
Podczas pierwszego użycia warto też dobrze wsłuchać się w dźwięki wydawane przez silnik: ucząc się ich, później wyłapiemy nieprawidłowości w jego pracy, spowodowane np. wkręceniem się wodorostów w śrubę lub nawinięciem żyłki na oś silnika. Silnika do motorówki nie powinno się też od razu wyciągać z wody po zatrzymaniu: należy odczekać chwilę, aby urządzenie się ochłodziło.
Zasięg silnika do łódki elektrycznego wynika z wielu kwestii, w tym z pojemności baterii oraz poboru mocy, ale także sposobu czy warunków użytkowania napędu. Standardowo naładowana w pełni bateria działa kilka godzin, a niektórzy producenci deklarują dzisiaj zasięg na poziomie 30-40 km przy ergonomicznej prędkości. Akumulator do silnika często kupuje się oddzielnie, ale część firm jak np. ePropulsion dołącza do silników nowoczesne, praktyczne baterie litowo-polimerowe z wygodnym portem do ładowania i dodatkowymi zabezpieczeniami (to np. specjalna konstrukcji baterii, która zapobiega jej utonięciu po przypadkowym wpadnięciu do wody).
Zachęcamy do kontaktu ze specjalistami Boatshop – opowiemy więcej o dostępnych nowościach, doradzimy w wyborze modelu silnika i akcesoriów oraz pomożemy dopasować jego parametry do jednostki, potrzeb i oczekiwań.