Silniki

Nowoczesne silniki zaburtowe to lekkie i kompaktowe produkty o wysokiej mocy i świetnych parametrach, które można precyzyjnie dostosować do potrzeb jednostki i preferencji użytkowników. W ofercie sklepu Boatshop.pl przygotowaliśmy kilkanaście modeli znanych marek, m.in. Mercury, Suzuki czy też MotorGuide lub Epropulsion, z różnych cenowych przedziałów. Wszystkie najważniejsze dane techniczne, nasze wskazówki oraz opinie umieściliśmy w opisach produktów, a z przyjemnością doradzimy podczas zakupów.

Silniki

SILNIK MERCURY F60 SEA PRO ELPT EFI CT -5 400,00 zł
  • -5 400,00 zł
średnia ocen: 5,00

SILNIK MERCURY F60 SEA PRO ELPT EFI CT

Mercury V8 SeaPro zostały zaprojektowane żeby zapewnić długie lata bezproblemowego działania.

39 600,00 zł Cena podstawowa 45 000,00 zł
Szybki podgląd

Jakie silniki zaburtowe do łodzi znajdziesz w naszym sklepie?

Silniki zaburtowe – spalinowe czy elektryczne – muszą zostać dobrze dopasowane do łodzi, zapewniać niezawodność w różnych warunkach, ale też wyróżniać się szybkim montażem, prostotą obsługi i świetną sterownością. Wszystkie te cechy bierzemy pod uwagę, wybierając silniki spalinowe i elektryczne do naszej oferty – udostępniamy kilkanaście wysoko ocenianych modeli w rozsądnych cenach.

Konkretniej, proponujemy różne warianty silnika spalinowego Suzuki Marine – lekkie, ciche, paliwooszczędne i chłodzone wodą, oraz nowoczesne silniki zaburtowe elektryczne marki Epropulsion , które sprawdzą się także w długim rejsie. Pojemność silnika, masa, prędkość obrotowa, system sterowania, uciąg i pobór prądu – modele różnią się parametrami, dzięki czemu łatwo je dobrze dopasować.

Silnik do łodzi – spalinowy czy elektryczny?

Silnik zaburtowy spalinowy to wciąż popularny wybór, zwłaszcza w wypadku jachtów żaglowych. Pomimo sporej głośności silnik spalinowy do łodzi sprawdzi się w rejsie o każdej długości tankowanie trwa krótko i jest bezproblemowe. Inne zalety to łatwa konserwacja, duża dostępność części i niedrogie serwisowanie, które obniżają koszty eksploatacyjne. W sprzedaży dostaniemy już wyłącznie czterosuwowe silniki spalinowe do łodzi, które są cichsze, bardziej ekonomiczne i mniej zanieczyszczają środowisko.

Silnik spalinowy zaburtowy coraz chętniej wymieniamy na elektryczny. Ten jest lżejszy, znacznie cichszy – bo niemal bezgłośny – i ekologiczny. Na wielu akwenach obowiązuje też zakaz używania silników spalinowych, więc nierzadko pozostaje jedynym wyborem. Minusem jest jednak konieczność ładowania baterii, ale nowe modele pozwalają już wypłynąć w dłuższy rejs. Bardzo dobrze sprawdzają się na łodziach rekreacyjnych.

Jak wybrać silnik zaburtowy spalinowy lub elektryczny?

Zarówno silniki spalinowe zaburtowe, jak i te elektryczne, to wiele marek, modeli czy wariantów oraz parametrów. W kwestii producenta polecamy stawiać na urządzenia od znanych i sprawdzonych marek – silniki zaburtowe Mercury, Suzuki, MotorGuide, Honda. Resztę należy precyzyjnie dostosować do łodzi czy preferencji. W praktyce trzy ważne sprawy to moc silnika, system sterowania oraz wybór śruby.

  • Moc silnika. Silniki zaburtowe spalinowe i elektryczne powinny być swoją mocą dopasowane do jednostki pływającej. Im większa jednostka, tym więcej potrzeba mocy, jednak warto zwrócić uwagę także na maksymalną moc silnika podaną na tabliczce znamionowej łodzi. Tego parametru nie powinniśmy przekraczać, gdyż wartość podana przez producenta jednostki oznacza, że jej konstrukcja przystosowana jest do właśnie takiej, a nie większej mocy. Nie należy więc ignorować zaleceń i montować większych silników, niż przewiduje producent, bo może to doprowadzić do usterki, np. pawęży.
  • Wybór śruby. Niektóre silniki zaburtowe są sprzedawane razem ze śrubą, w innych przypadkach trzeba ją dokupić oddzielnie. Śruby napędowe dobiera się do rodzaju i wyporności jednostki i parametrów silnika. Silnik powinien móc pracować w optymalnym zakresie obrotów. Dwa najważniejsze parametry to średnica i skok śruby.
  • System sterowania. Do wyboru mamy dwie możliwości: manetkę i rumpel. Rumpel to tzw. sterowanie ręczne sternik siedzi przy silniku i steruje nim bezpośrednio za pomocą rumpla. Z kolei manetka umożliwia nam sterowanie silnikiem z kokpitu za pomocą kierownicy (bez odwracania się), co jest już wygodniejsze.

O silnikach zaburtowych można opowiedzieć znacznie więcej – z chęcią podzielimy się naszym doświadczeniem. Zachęcamy do kontaktu ze specjalistami Boatshop.pl!

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.

Akceptuj