SILNIK SUZUKI MARINE DF 9.9 BL
Silników nie wysyłamy za pobraniem.
SILNIK SUZUKI MARINE DF 9.9 BL
Najnowocześniejsze rozwiązania powodują, ze przenośne
silniki zaburtowe Suzuki znajdują się w grupie najbardziej zaawansowanej technicznie dostępnej na rynku.
Uznaje się, ze DF20A, 15A i 9.9B są pierwszymi na świecie zaburtowymi silnikami czterosuwowymi w swoich klasach, wyposażonymi w układ wtrysku paliwa nie potrzebujący akumulatora.
Dzięki skonstruowaniu mniejszych i lżejszych elementów nowego układu wtrysku paliwa (w porównaniu ze stosowanymi we wcześniejszych układach) inżynierom Suzuki udało się zbudować najlżejsze czterosuwowe silniki w klasach 14,7 kW (20 KM)/ 11,0 kW (15 KM).
Ponadto zastosowanie wypróbowanego układu Suzuki Lean Burn Control, zapewniło wyjątkowo niskie zużycie paliwa i niski poziom emisji zanieczyszczeń w całym zakresie pracy.
Poza tym w gamie DF20A/15A/9.9B przenośnych silników zaburtowych Suzuki znajdują się cztery wersje z mechanizmem odchylania sterowanym elektrycznie - DF20AT i 9.9BT z układem zdalnego sterowania oraz DF20ATH i 15ATH z rumplem.
Cechy wyróżniające:
Pierwsze silniki zaburtowe w klasach 14,7 kW (20 KM), 11,0 kW (15 KM) i 7,3 kW (9,9 KM) wyposażone w układ wtrysku paliwa nie potrzebujący akumulatora.
Układ Suzuki Lean Burn Control zapewniający bardzo niskie zużycie paliwa.
Rozrusznik ręczny Easy Start wymagający mniejszego wysiłku i zapewniający szybszy rozruch.
Układ wtrysku paliwa nowej generacji
DF20A/DF15A/9.9B to pierwsze silniki zaburtowe w swoich klasach, które wyposażono w układ wtrysku paliwa.
Projektując je skoncentrowano się na maksymalnym ograniczeniu ich wymiarów i masy.
Wszystkie nowe elementy, do których nalezą: pompa paliwa w obwodzie wysokiego ciśnienia, chłodnica paliwa, separator par paliwa, wtryskiwacze i nowa przepustnica zostały tak zaprojektowane, aby były tak małe i lekkie jak to tylko możliwe.
Cały układ wtryskowy został tak zaprojektowany, żeby zajmował jak najmniej miejsca.
Układ do pracy nie potrzebuje akumulatora.
Lekki silnik o zwartej budowie
Tytuł najlżejszych w klasie modele DF20A/15A zawdzięczają całkowitemu przeprojektowaniu części i podzespołów, którego celem było stworzenie możliwie najmniejszych i najlżejszych elementów. W wyniku tych prac inżynierowie Suzuki zbudowali silnik zaburtowy, który nawet po wyposażeniu go w elektrycznie sterowany układ odchylania wazy mniej niż jakikolwiek innych silnik 4-suwowy w klasie 14,7 kW (20 KM) /11,0 kW (15 KM).
Bardzo niskie zużycie paliwa - układ Suzuki Lean Burn Control
Wprowadzony po raz pierwszy w silnikach DF90/80/70 innowacyjny układ sterujący spalaniem mieszanek ubogich (Lean Burn Control System) monitoruje osiągi silnika i warunki pracy, aby na tej podstawie, z wyprzedzeniem określić ilość paliwa wymagana do pracy silnika w danych warunkach. Dzięki temu może dostarczać uboższą mieszankę paliwowo-powietrzna. Układ zapewnia wyjątkowo niskie zużycie paliwa w całym zakresie pracy. Układ stanowi wyposażenie 14 modeli od DF9.9B do flagowego DF300A, zapewniając użytkownikom najniższe zużycie paliwa przy każdej prędkości.
Wersje z elektrycznym układem odchylania silnika
Niektóre wersje silników przenośnych są teraz dostępne z elektrycznym układem odchylania, który zapewnia płynne odchylanie silnika. Układ zapewnia większą wygodę i łatwiejsza eksploatacje. (DF20AT/9.9BT, DF20ATH/ 15ATH)
Łatwy w obsłudze
Oprócz niższego zużycia paliwa, układ wtrysku ułatwia rozruch silnika, który jest bardziej pewny prawie we wszystkich warunkach. Mimo, ze nasze silniki z zasilaniem gaźnikowym są jednymi z najdoskonalszych silników jakie są dostępne na rynku, to układ wtrysku paliwa powoduje, ze pracują one jeszcze płynniej i charakteryzują się mniejszymi drganiami.
Ręczny rozrusznik Easy Start
Silniki są wyposażone w rozrusznik zaprojektowany tak, aby nie wymagał użycia dużej siły podczas rozruchu. W połączeniu z układem wtrysku paliwa, sprawia on, ze rozruch silnika jest wyjątkowo łatwy.
Ochrona antykorozyjna Suzuki
Suzuki chroni zewnętrzne powierzchnie silników zaburtowych przed szkodliwa korozja za pomocą własnej, specjalnej powłoki antykorozyjnej. Nanoszenie powłoki bezpośrednio na powierzchnie ze stopu aluminium zapewnia silne wiązanie, zwiększając trwałość i chroniąc części stale narażone na działanie wody morskiej.
Czystszy i bardziej wydajny
Zaawansowane rozwiązania techniczne 4-suwowych silników zaburtowych Suzuki zapewniają niższy poziom emisji zanieczyszczeń oraz niższe zużycie paliwa i pozwalają spełnić wymagania Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2003/44EC "Łodzie rekreacyjne". Suzuki uzyskało ocenę trzech gwiazdek za niska emisje zanieczyszczeń (Three-Star Ultra Low Emission) wystawiana przez kalifornijska agencje ds. czystości powietrza CARB (California Air Resources Board).
Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony:
https://boatshop.suzuki.pl/marine
MODEL | DF9.9B |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | L: 508 |
Układ rozruchowy | Ręczny |
Masa silnika kg *1 | L : 45.0 |
Rodzaj silnika | OHC |
Układ zasilania | Wielopunktowy, sekwencyjny wtrysk paliwa sterowany elektronicznie nie potrzebujący akumulatora |
Liczba cylindrów | 2 |
Pojemność skokowa cm3 | 327 |
Średnica x skok tłoka mm | 60.4 x 57 |
Moc maks. kW (KM) | 7.3 (9.9) |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 4,700-5,700 |
Sterowanie | Rumpel |
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki | - |
Pojemność miski olejowej | 1.0 litr |
Zbiornik paliwa | 12 l |
Układ zapłonowy | Tyrystorowy |
Alternator | 12V 6A (opcjonalnie) |
Mocowanie silnika | Zawias |
Sposób trymowania i odchylania | sterowane ręcznie |
Przełożenie | 2.08:1 |
Schemat zmiany biegów | F-N-R |
Wylot spalin | Przez piastę śruby napędowej |
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok) *2 Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego |
7”-12” |
Opis
- Marka (Spalinowe)
- Suzuki
- Moc (Spalinowe)
- do 30 kM
Specyficzne kody