SILNIK SUZUKI MARINE DF 15 ARL
Oszczędność paliwa
15A to pierwszy na świecie czterosuwowy silnik zaburtowy w swojej klasie mocy wyposażony w układ wtrysku paliwa nie potrzebujący akumulatora.
Dzięki skonstruowaniu mniejszych i lżejszych elementów nowego układu wtrysku paliwa (w porównaniu ze stosowanymi we wcześniejszych układach) Inżynierom Suzuki udało się zbudować najlżejsze czterosuwowe silniki w klasie 11,0 kW (15 KM).
Ponadto zastosowanie wypróbowanego układu Suzuki Lean Burn Control, zapewniło wyjątkowo niskie zużycie paliwa i niski poziom emisji zanieczyszczeń w całym zakresie pracy.
Lean Burn Control System
Czterosuwowe silniki Suzuki słusznie słyną z swojej wydajności paliwowej i technologii, która pozwala dopłynąć dalej za mniej.
Wersje z elektrycznym układem odchylania silnika
Picture of Power Tilt Models Available
Efektywniejsza praca, mniejsza emisja zanieczyszczeń
Suzuki wykorzystuje szereg swoich zaawansowanych rozwiązań technicznych w silnikach 4-suwowych, aby zapewnić niższy poziom emisji zanieczyszczeń oraz niższe zużycie paliwa i spełnić tym samym warunki Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2003/44EC.
Suzuki uzyskało ocenę trzech gwiazdek wystawianą przez kalifornijską agencję ds. czystości powietrza CARB (California Air Resources Board).
MODEL |
DF15ARL |
Zalecana wysokość pawęży mm |
L : 508 |
Układ rozruchowy |
Elektryczny/Ręczny |
Masa silnika kg*1 |
L : 48 |
Rodzaj silnika |
OHC |
Układ zasilania |
Wielopunktowy, sekwencyjny wtrysk paliwa sterowany elektronicznie nie potrzebujący akumulatora |
Liczba cylindrów |
2 |
Pojemność skokowa cm3 |
327 |
Średnica x skok tłoka mm |
60.4 x 57 |
Moc maks. kW (KM) |
11.0 (15) |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min |
5,000-6,000 |
Sterowanie |
Zdalne(mechaniczne) |
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki |
|
Pojemność miski olejowej |
1.0 litra |
Zbiornik paliwa |
Oddzielny 25 l |
Układ zapłonowy |
Tyrystorowy |
Alternator |
12V 12A |
Mocowanie silnika |
Zawias |
Sposób trymowania i odchylania |
Ręczne trymowanie i odchylanie |
Przełożenie |
2.08:1 |
Schemat zmiany biegów |
F-N-R |
Wylot spalin |
Przez piastę śruby napędowej |
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2 Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego |
7”-12”
|